دمای مناسب و مطلوب محیط برای سگ ها چه دمایی است؟
نوشته شده توسط : sonbol

شرایط و دمای مناسب برای سگ ها

مقررات قانون حمایت از حیوانات در کشورهای خارجی، نگه داری سگ ها را در محیط داخلی یا داشتن یک پناهگاه برای زندگی و تولیدمثل الزامی می داند. رطوبت نیز باید در محدوده 30 تا 70 درصد تنظیم شود. خانه باید تهویه مناسبی داشته باشد تا اینکه بوهای بد و سطح آمونیاک به حداقل برسد و رطوبت محیط خانه تنظیم شود. دمای هوا در محیط اطراف سگ هایی که دمای پایین را تحمل نمی کنند دما نباید کمتر از 10 درجه سانتی گراد یا بالاتر از 29.5 درجه باشد. به علاوه دما هرگز نباید بیش تر از 4 ساعت متوالی زیر 7.5 درجه یا بالای 29.5 درجه باشد. محدوده دمای مناسب برای سگ شما بستگی به سن حیوان، نژاد و وضعیت جسمی و سلامتی او است و برای تعیین این محدوده باید عوامل مختلف را در نظر گرفت.

هنگام آوردن یک توله سگ یا سگ بالغ به خانه خود باید در مورد جنبه های مختلف نژاد او به خوبی تحقیق کنید تا مطمئن شوید با سبک زندگی شما سازگار است یا خیر. همچنین باید شرایط آب و هوایی و محلی که در آن زندگی می کنید را به خوبی بررسی کنید.

فصل تابستان

در فصل تابستان دمای داخل خانه باید همان دمایی باشد که انسان به آن عادت دارد یعنی دمای اتاق که حدود 24 تا 25.5 درجه سانتی گراد می باشد. هنگام خارج شدن از خانه برای سگ خود مقدار زیادی آب خنک و تازه بگذارید. سگ هایی که پوشش بدنی ضخیمی دارند از خوابیدن روی سرامیک ها و کف خانه که خنک تر است بسیار لذت می برند. توجه کنید که دمای بالاتر از 28 درجه برای سگ ها کمی خطرناک است.

 

سگ هایی که در معرض گرمای شدید هستند مستعد ابتلا به بیماری های مربوط به گرما مثل آفتاب سوختگی، خستگی، سوختن پنجه ها، مشکلات پوستی و گرما زدگی هستند. علائم گرما زدگی در سگ ها عبارت است از : نفس نفس زدن بیش از حد، دراز کشیدن و پاسخ ندادن به محرک ها، گیجی، اسهال، استفراغ، لثه های قرمز و دمای بدن بیشتر از 40 درجه. سگ هایی که در مناطق گرمسیر زندگی می کنند نسبت به سگ های مناطق سردسیر، بیشتر در معرض حشرات و گیاهان سمی و حیوانات خطرناک مثل عقرب و مار هستند.

ادامه ی مقاله دمای مناسب و مطلوب محیط برای سگ ها چه دمایی است را در وبلاگ تراکیفای بخوانید.





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: